Please visit my other blog

dinsdag 7 april 2009

Vrolijk Pasen / Happy Easter

Het is nu echt bijna pasen en de (kleine) paashaas heeft z'n plekje weer gevonden in ons huis. Ik was eigenlijk nog van plan om een krans te maken voor op tafel maar door tijdgebrek heb ik maar een groot bord gevult met stro en daarin wat eitjes gelegd. Een lief klein paashaasje en een lantaarntje erbij gezet. Ik vind het best gezellig geworden en het staat nu mooi op tafel.





Ook ben ik begonnen aan m'n eerste quiltje. Ik had op internet foto's gezien van een paasquiltje. Het komt uit een Tildaboek, ik geloof frühlingswelt. Ik heb dit boek zelf nog niet dus heb ik het een beetje proberen na te maken aan de hand van de foto's. Wel een beetje aangepaste versie dus. Best wel moeilijk zo voor de eerste keer maar wel erg leuk om te proberen.
Het is nog niet af want het moet nog gestreken en dan nog gequilt worden. Ik denk niet dat ik het nog af krijg voor pasen maar als het echt af is maak ik er nog een foto van.










En dan nog een paar foto's genomen in de tuin. Ook maar eens de supermacro knop van het fototoestel gebruikt en zie hier het resultaat.









Ook dus een foto van de dovenetel, wat eigenlijk onkruid is, maar ik vind het zo'n mooi plantje dus mag het van mij wel blijven staan. Mooi hoor hoe alles nu bloeit.






Afgelopen weekend zijn we voor het eerst weer naar de caravan geweest. Alles na een lange winter weer schoongemaakt en slaapklaar gemaakt. Onze caravan staat op ongeveer 5 minuten loopafstand van zee dus zijn we natuurlijk even gaan wandelen 's avonds. Zo in het voorseizoen is het nog heerlijk rustig op het strand en is het echt genieten van de rust. Ook zoeken we graag mooie schelpjes en ook deze keer is dat gelukt.






Vrijdag gaan we weer naar ons plekje aan zee, voor vier dagen deze keer, hoop dat de paashaas ons kan vinden.


It is almost easter and I have been so busy. I did begin to make my first quilt, I think it is not finished with easter but I am trying my best.
Also made some pictures in the garden, everything is so beautiful right now.
And some pictures of the beach, we do have a caravan near by the sea and it is lovely over there.
We are going for four days with easter to our caravan by the sea so I hope we will find our easter eggs.


VROLIJK PASEN HAPPY EASTER
groetjes Ingrid







15 opmerkingen:

  1. Your pictures are lovely of the flowers. That quilt is so cute. It looks like so much work. I hope you have a lovely Easter.
    Hugs, June

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid
    Succes met je quilt, dat gaat helemaal goed komen :)
    Ene geniet maar lekker van de cantuccini!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt is nu al erg mooi, knap werk hoor, met die lieve haasjes erop!

    Wat een rijkdom joh, een caravan bij zee, heel veel plezier daar en fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een heerlijkheid.. je eigen plekje aan zee.., fijn paasweekend dan maar hè?!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige foto's heb je geplaatst , ik zag ook nog in een oudere post dat mooie rek ,ben wel erg benieuwd hoe die geworden is na de verfbeurt?
    Ik wens je prettige dagen toe met de pasen ,heerlijk dat je zo dicht aan de zee zit ............veel plezier!
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je crea bea bezig...en het wordt zo mooi.......wat super.
    En dat haasje op de 1e foto, echt een snoepje.
    En je bloemen......tja ik hou hier van.
    Maar goed jij ook hele fijne dagen gewenst.
    Enne als ie af is zie ik hem graag nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ingrid, veel plezier aan wat ik denk de Zeeuwse kust. Die blijft geweldig... (ben zelf een geboren Zeeuwse....) Misschien heb je je quilt al af en ligt hij op het bankje in je caravan.... Veel plezier... Groetjes Pieternel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ingrid
    I love your flowers picture.Your magnolia have a wonderful colour.Your quilt is so loveley with
    the application.You are very creativ.
    I wish you and your family a sunny Easter weekend.
    Groetjes,Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een lief hoekje met het haasje (plaatje aan de rechterkant van je blog is trouwens ook errrug leuk)
    wat kanp dat je aan het quilten bent, mijn schoonzus heeft dat ook gedaan, maar het lijkt me nog een aardig werk !
    voor jullie een fijn en ik hoop zonnig Paasweekend gewenst!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsjonge, dat schud je dus zo maar even uit je mouw?? Knap hoor, ik heb daar wel een patroontje van nodig...
    Heerlijk om even naar de zee te kunnen gaan, geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief dat paashaasquiltje. Heb hem ook gezien in het Tildaboek. Maar ik durf er echt niet aan te beginnen, er ligt al zoveel begonnen projecten op me te wachten. Maarja, volgend jaar is het weer pasen, dus wie weet.
    Wat een heerlijk vooruitzicht om de paasdagen aan de kust door te brengen.
    Ik wens jou en je gezin hele fijne paasdagen.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Happy Easter Ingrid.
    Love from Carol x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Ingrid,wat n leuk haasje op je quilt als ik dit soort dingen zie vindt ik t toch weer jammer dat ik nog geen draad door n naals kan krijgen.Wens je hele fijne paasdagen met lekker veel zon,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig je quilt! En voor een eerste keer? Zonder patroon???? Wauw, wat goed! Ik wens je hele fijne dagen aan zee, hopelijk drijft de onweer gauw over! Gezellige paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Ingrid,and a happy easter to you! Hope you enjoy your days in your caravan and that the weather is ok.Here in Voss we have rain nearly every day this easter..
    It seams to be a beautiful quilt you are making!
    Clearly you live a bit more South than I do when I look at your garden.. It`s blooming allready..
    Have a nice Sunday-evening :0)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.