Please visit my other blog

vrijdag 8 april 2011

In onze tuin...

 We gaan naar buiten waar de vogeltjes fluiten
                                                   Waar het zonnetje zo heerlijk schijnt
                                                       Waar de koetjes zoetjes loeien
                                                           De prinsesseboontjes groeien
                                                            Waar al je misere verdwijnt

Dit liedje van Wim Sonneveld heb ik al de hele dag in mijn hoofd, mmmmh lekker weer naar buiten vandaag. Was de hele week een beetje in de greep van migraine maar nu lijkt het in mijn hoofd weer op te klaren en geniet ik weer van het zonnetje. Er staat van alles in bloei of staat op het punt om te gaan bloeien en ook onze grote walnotenboom begint uit te lopen. 

We hebben twee magnolia's in onze tuin staan, deze meer paarse die iets later bloeit dan de witte,



en deze witte, hij is prachtig op dit moment en groeit al boven de schutting uit.






Deze boom is van onze achterburen en groeit een beetje onze tuin in. Geen idee wat voor soort boom het is maar hij zit helemaal vol met roze knoppen. Straks is het een prachtige bloemenzee en nu maar hopen dat de buren hem nooit gaan snoeien.



Onze walnotenboom is nu ook aan het uitlopen.




En een kleine azalea die ik in een bak heb staan zit ook vol met knoppen.



De blauwe druifjes zijn binnen uitgebloeit maar buiten komen ze nu pas in bloei, zo mooi....




Hé eitjes in de tuin, die had ik net nodig om eens lekker iets te gaan bakken vandaag.



Een heerlijk chocoladetaart....zomaar omdat het zo'n prachtig weekend word.



En een lekkere hartige taart voor straks als avondeten, een heerlijke frisse salade erbij en smullen maar.


Hoop weer gauw bij jullie langs te komen want ik heb vast veel gemist deze week. Wens jullie alvast een heerlijk zonnig weekend, wij gaan in ieder geval een mooie strandwandeling maken.

Liefs, Ingrid.

18 opmerkingen:

  1. Wat fijn lieve Ingrid dat je migraine nu over is en je kan genieten van alles wat zo mooi bloeit in je tuin. Wat heb je een prachtige bomen en struiken. De walnoot hadden mijn ouders ook in hun vorige huis en ik vind dat zo'n mooie boom. Ook je tulpenbomen staan er prachtig bij.
    Mmmmmmm......ik kom bij je langs, want wat ziet je chocoladetaart er heerlijk uit, ik hoef je niet te vertellen dat ik dol op chocolade ben hihi.
    Ik wens je een heerlijk weekend toe.
    Een zonnige lentegroet van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeee....kijk eens wie we daar hebben !! leuk hoor!!! ...en wat een pracht in je tuin wauwwwww....en al dat lekkers........geniet van een heerlijk weekend...liefs van mij.....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een moois die bloemen, en wat een lekkers gebakken, en he ga je het recept nog delen, heb vanmorgen ananasflappen gebakken, en voor morgen nog een kruidcake, heerlijk!!

    en een fijne strandwandeling, geweldig aan de zee.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig al die lentebloesems in je tuin én in die van de buren waar je gezellig van kan meegenieten.
    Wat ziet die chocoladetaart er magnifiek uit. Dat wordt smullen!!!
    Hartige taart... nog nooit gemaakt... ziet er erg feestelijk uit. Smakelijk!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh de magnolia....prachtig, prachtig.....echt een regen van bloemen heb je dan bijna zie ik.
    Geniet er altijd zo van.........
    En dan je taart....hmmmmm.....gelijk heb je om het weekend mee in te luiden....;0)
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, je bent er weer. Top hoor en dan meteen zulke mooie foto's. Die magnoliaboom,,, jammie die wil ik ook later als ik groot ben.

    Pieternel
    Morgen ga ik taarten maken. Maar dan gewoon een kwarktaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heerlijk dat de mist in je hoofd weer aan het optrekken is! mooie lentefotos heb je gemaakt, prachtig die magnoliaboom!!

    fijn en zonnig weekend,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie bloemen heeft de magnolia toch...we hebben er jaren terug een klein struikje van in de tuin gehad. Ik vond het alleen wel jammer dat ie maar zo kort bloeide! Je hebt de hele tuin vol knoppen zitten, wat is het toch heerlijk dat de lente begonnen is!

    Ik wens je een heel fijn weekend...lekker smullen van de chocoladetaart! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al zo'n heerlijke meezinger Ingrid. Ik wordt er helemaal vrolijk van!
    Fijn dat de migraine gezakt is.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Die magnolia's zijn echt zoooo mooi!
    Ga over een poosje ook eieren zoeken in de tuin ;-) hoop dat er van die chocolade eitjes met zo'n knisperend suikerlaagje tussen de plantjes liggen (ben er verslaafd aan)
    Ik wens je een heel fijn weekend toe,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige takken aan al die bomen.
    Dat is genieten meid.
    Maar die taart ziet er ook heerlijk uit. En was hij ook lekker????

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie tijd is dit hè?! Al die knoppen..al is de bloei vaak maar kort, daarna komt dan het frisgroene blad..lente en zomer..volop genieten! En je taarten..ook van die genietdingen, eerst al het bakken en daarna het smullen :))
    Fijn weekend, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige post weer Ingrid en laat al dat lekkers smaken hoor!!heel fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's!!! Heb er van genoten.
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet het er alles sfeervol uit in je tuin. Een heerlijke jaargetijde, de lente met al zijn ontluikende groen mooi hoor !!!!!!!!maar eh die taarten wat zien die er smakkelijk uit, dat wordt smullen !!!!!
    Een fijne weekend Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Terwijl ik met m'n mond vol die overheerlijke chocoladetaart naar binnen werk ben ik betoverd geraakt door je prachtige magnolia. Wat een mooie bloemen lieve Ingrid, heerlijk om naar te kijken! Ontzettend blij te lezen dat het met je familie goed is, volgende keer hou je ze extra stevig vast. Lieve lentegroet van Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat een prachtige foto's heb je gemaakt van al dat bloeiend materiaal in je tuin! Schitterend gewoon. Ik kan me voorstellen dat je daar volop van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi lieve Ingrid, wat staat alles er mooi bij in je tuin zeg! En dan ook zomaar zo'n mooi kadootje van de buren hihi.
    Wat een heerlijke taart heb je gebakken... of eigenlijk moet ik zeggen: taarten. Ze zien er allebei heerlijk uit!!! Doe je dat bij elk mooi weekend? Dan hoop ik dat je straks aan het eind van de zomer tonnetje rond geworden bent, want dan hebben we tenminste een heerlijke zomer gehad hahahaha.
    lieve groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Ingrid! Met het drukte in onze tuin om er iets van te maken naar geen onderhoud van de vorige bewoners verlang ik na een tuin zoals die van jou. Heerlijk...nu moet de zon weer terug komen en dan is het genieten. Maar met zulke taarten is het altijd genieten en smullen!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.