Please visit my other blog

woensdag 18 februari 2009

Breien en haken

Een paar weken geleden kreeg ik van een kennis een hele berg wol en haakgaren. Ze deed er zelf niets meer mee en dacht dat ze er mij wel gelukkig mee kon maken.


Nou, dat had ze inderdaad goed gedacht. Er zaten zelfs nog kaartjes met stopgaren bij en ook deze gehaakte bloempjes. Nogmaals ontzettend bedankt hiervoor.





Ik weet niet of ik de stopgaren nog ergens voor kan gebruiken want sokken stoppen was ik eigenlijk niet meer van plan om te gaan doen. Breien vind ik wel leuk en dus maar gelijk begonnen aan een jasje voor beer. Beer heb ik al heel lang en zit altijd gezellig op een mand die in de woonkamer staat.


Het jasje was al snel af (je breit heel wat weg zo 's avonds op de bank) maar ik wilde er eigenlijk ook een gehaakt randje aanzetten. Nu is haken niet iets wat ik al heel goed kan. Mijn moeder heeft het mij al verschillende keren uitgelegd en voorgedaan maar het resultaat van mijn gehaak was om het zachtjes uit te drukken niet geweldig. Toch wilde ik persé een gehaakt randje aan het jasje dus toch maar weer proberen. En ja hoor, na een paar keer opnieuw beginnen is het dan toch gelukt. en best goed al zeg ik het zelf.




En hier is beer even voor de foto gaan staan om zijn jasje te showen.



Groetjes Ingrid.




9 opmerkingen:

  1. Zo, jij bent creatief bezig geweest hoor!
    Staat leuk. Lang geleden deed ik ook nog wel eens zoiets. groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk geworden! Haken is bij mij zo'n ding wat je wel wilt, maar niet de moeite neemt om het te leren. Wie weet ga ik dat nu es doen?!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief jasje ja. En de beer ook trouwens. In een ver verleden kon ik toch ook breien....ik zou niet eens meer weten hoe het moet.
    Trouwens die bloemetjes zijn ook mooi zeg, daar kun je vast ook wel wat leuks mee doen.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo ,via via je blog ontdekt en even gekeken ,het ziet er gezellig uit bij je en wat flink dat je al in de tuin bezig bent geweest ,ik stel dat nog steeds uit......
    Ook net begonnen met een blog las ik ,nou ik ben er ook nog maar net anderhalf maand mee bezig maar vind het erg leuk.
    jij ook veel plezier verder met het bloggen en wie weet tot de volgende keer
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ingrid,

    Wat heeft je beer een leuk jasje aan, het is erg mooi geworden, schattig zo met dat gehaakte randje.
    Ik heb vroeger ook breien en haken geleerd van mijn oma en heel wat truitjes, kastrandje etc. gemaakt, nu doe ik het eigenlijk nooit meer, misschien toch de draad weer eens oppakken.
    Jij kan in ieder geval even vooruit met zoveel wol en garen.

    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat knap gemaakt zeg ! 'Snap waarom ze dacht jou daar een plezier mee te doen ! Al die wol, ik zie dat je er inderdaad wel raad mee weet ! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ingrid,
    Jij had me gevraagd naar het plaatsen van de directcounter in jouw blog. Zoals jij het beschrijft heb ik het ook gedaan, aanvragen, code kopieren en via de html invoegen in jouw eigen blog. Ik weet ook even niet wat er mis gaat bij jou, zoveel verstand heb ik er ook niet van, ben door schade en schande ook wat wijzer geworden. Sorry dat ik je niet verder kan helpen daarbij.
    Trouwens je had ook nog een vraag over het nieuwe Tilda boek, deze heb ik besteld bij Your Zoap, via internet dus.
    Trouwens, jouw berevestje ziet er top uit, breien is ook zo leuk. Ik heb het "vroeger" heel veel gedaan, op een gegeven moment bijna een trui per week! Ik moet het toch maar weer eens oppakken!
    Fijne zondag nog!
    Groetjes Bertina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De beer is leuk en met jasje ziet hij er helemaal schattig uit.De bloemetjes zijn erg leuk, die kan je vast nog wel ergens kwijt, onze dochter heeft ze op haar tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n cadeautje om te krijgen en zoals ik je blog bekijk maak je er wel wat van .
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.