Please visit my other blog

donderdag 10 december 2009

Blue and white.....

Nu sinterklaas het land weer heeft verlaten kunnen we serieus gaan beginnen met de kerstdecoraties. En wat een inspiratie krijg je hier in blogland. De mooiste foto's komen langs en de mooiste creaties. Bij Marianne (Songbird) zag ik zo'n mooie krans, die wilde ik meteen gaan maken. Ze noemde de krans een ragamuffin krans en ik vind ze zo mooi. Marianne heeft op haar blog uitleg gegeven hoe je zo'n krans moet maken en het is zeker niet moeilijk. Mijn krans is gemaakt van witte vitrage stof en een blauw geruit stofje, samen met de blauwe lampjes vind ik het eindresultaat sprookjes-achtig geworden, en vooral 's avonds is hij zo mooi.













Ik vond het wel leuk om een hoekje in de kamer een blauw-wit tintje te geven. Hoewel ik meestal alles rood en zilver heb met kerst wilden de kinderen vorig jaar wel eens blauw-wit-zilver in de kerstboom. En eerlijk gezegd vond ik dat ook heel erg mooi. Dit jaar hebben we nog niet besloten wat het word, maar dit hoekje is in ieder geval al helemaal naar mijn zin.








En zo is het dan nu geworden.




En hier een foto 'savonds genomen als de blauwe lichtjes branden.




Om de sint niet helemaal te vergeten laat ik jullie ook nog even de kadootjes zien die ik heb gekregen van de goede man (en zijn pietjes). Ook veel blauw en wit zoals jullie zien, misschien toch een kleine hint voor de komende kerstkleuren?





Als laatste laat ik jullie eindelijk het advent kerstquiltje zien. Ik kon hem nog niet eerder laten zien omdat, nou ja... eerlijk gezegd had ik hem afgelopen maandag pas af. Maar ook een reden was dat ik hem gisteren aan mijn ouders kado heb gedaan en dus hier nog geen foto kon plaatsen. Mijn vader ligt op dit moment in het ziekenhuis omdat hij maandag een nieuwe heup heeft gekregen. Gister ben ik met de kinderen bij hem op bezoek geweest en het gaat gelukkig heel goed allemaal. Hij heeft zelfs al een beetje met krukken rondgelopen en mag waarschijnlijk vrijdag al naar huis. Het revalideren gaat ongeveer 6 weken duren (ook 6 weken geen auto rijden) en dan is alles hopelijk weer helemaal goed.



Ik wens jullie allemaal alvast een heel fijn weekend, zaterdag gaan we de kerstboom neerzetten maar in wat voor kleur?..... we zullen zien.
Groetjes, Ingrid.



I made a 'ragamuffin' wreath, inspired by Marianne (songbird). She did explane on her blog how to make one and it is not difficult at all. You really have to take a look at her blog.
I think it looks so beautiful. Especially at night when the blue lights shine it looks so magical.
Also want to show you my presents I received from 'sinterklaas', I am so happy with this lovely gifts.
And the advent quilt is ready. I gave it to my parents yesterday. My dad is in hospital now because he was getting a new hip. But he is doing very well and is coming home on friday.
I wish you all a wonderful weekend, we are going to decorate the christmas tree on saturday. Can't wait......

Hugs, Ingrid.





13 opmerkingen:

  1. wat word het weer gezellig he zo met alle kerstspullen. je kerstquilt vind ik helemaal te gek, ik ben er ook nog naar opzoek geweest maar heb toch maar besloten om er volgend jaar een te gaan maken ik heb nog zoveel andere dingen te doen.
    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen meis,

    Ohhh..wat ziet het er schattig en geweldig uit op je blog...
    En dan die krans...wauw, echt mooi!!
    Bedankt ook voor de tip, om naar Marianne haar blog te gaan..ik heb weer veel inspiratie opgedaan.

    Fijne dag..
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HoiIngrid, Wat is jouw krans mooi geworden! En die blauwe lampjes zijn helemaal leuk. Dat kan niet makkelijk zijn geweest om die te vinden.
    Blauw met witte kerst, mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik weet het wel hoor..... blauw en wit natuurlijk. Het staat prachtig en weer eens heel wat anders.......
    De krans vind ik helemaal top zeg en je quilt ook. Wat heerlijk als je zoiets kunt zeg.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lieve Ingrid, Gelukkig heeft je vader de operatie goed doorstaan, ik sta er evengoed van te kijken hoe snel ze dan weer op de been zijn. En wat een prachtig quiltje heb je jouw ouders kado gedaan, daar zullen ze vast heel blij mee zijn. Je zelfgemaakte krans vind ik sprookjesachtig, je heb een sfeervol hoekje.
    En wat ben je heerlijk verwend door de Sint met mooie kadootjes, leuk die boekjes van Vera de Muis en ik zie ook iets met van die lieve Forever Friends Beertjes.
    Fijne dag.
    Lieve groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al ben ik geen blauw fan je krans is inderdaad sprookjesachtig mooi.
    En je hebt ook mooie spulletjes van de sint gekregen.
    Ben benieuwd hoe je je boom gaat doen maar ik denk.....blauw met wit? ;-)
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dearest Ingrid,
    I love it when you create and then show us the goodies. The wreath is so pretty. All lit up looks magical. I'm sure your little ones love it.
    The Advent quilt is beautiful and I know your parents must love it.
    Good wishes to your father today!
    Hugs~

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heej Ingrid, prachtige decoraties op de blog van jouw link en de krans heeeeel mooi.
    Fijn dat de operatie geslaagd is, jij ook een heel fijn weekend en ik ben benieuwd naar je boom:-)

    Lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er leuk uit met dat blauw. De boom zal ook de kleur blauw hebben denk ik.... afwachten
    En gelukkig gaat het met je vader goed.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid, is alles goed gegaan met je vader ?? en mag hij morgen weer naar huis ??
    hier is het nog steeds onzeker, we hebben wel een gesprek gehad en ze hebben wel wat gevonden, maar ze weten niet zeker of het "de gevreesde ziekte" is, nu staat er weefsel op kweek en horen we volgende week meer (lekker zo voor Kerst he)
    we hopen er maar het beste van
    Ik vind je krans erg geinig gemaakt, is weer eens wat anders, en het zal best leuk verlichting geven of niet
    leuk gedaan !!
    Lieve groet en beterschap voor je paps !
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ingrid,

    Wat heerlijk om te lezen dat het al weer zo snel goed gaat met je vader. Hopelijk is hij na de zes weken weer als herboren, en heeft hij geen pijn meer.

    Maar....je krans is werkelijk oogverblindend zeg, wat een bijzonder sfeertje geven de blauwe lampjes, het lijkt wel lichtgevend. Erg mooi gemaakt.

    En dan nog zo heerlijk verwend met Sinterklaas, geweldig!
    Je Kerstquiltje is ook erg mooi geworden, daar zullen je ouders wel erg blij mee zijn.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi al dat blauwe en ik denk dat je boom blauw wordt???

    Ik wens je sterkte met je vader...hopelijk gaat het revalideren voorspoedig.
    Prachtig je quilt....

    Gezellig weekend, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw krans is ook al zo mooi geworden. Het blauwe hoekje ziet er daar extra mooi mee uit.
    groetjes en een fijne week.
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.