Please visit my other blog

donderdag 4 februari 2010

Things that make me happy.

Vorige week vrijdag had ik echt een baaldag, de hele dag regen en kou. Ik ben drijfnat en door en door koud thuisgekomen van mijn rondje post bezorgen en ik had het echt helemaal gehad met de winter. "Nou dan heb ik nog liever sneeuw", riep ik toen ik boven onder een warme douche stond.  En ja hoor, maandag begon de lucht steeds grijzer te worden en het begon weer te sneeuwen.

Last friday I was having an off day, rain rain all day long. When I came home from my job delivering mail I was soaking wet and I was so cold. I don't like the winter this way, I want snow.
And yes, look what happened last monday, snow...and lots of it.



En het ging steeds harder sneeuwen, ja ho maar... zoveel hoeft nou ook weer niet, haha.....
And it started snowing harder and harder, well I guess this is enough, thank you.


Maar de grijze lucht trok weg en een prachtige blauwe lucht kwam tevoorschijn en ja hier werd ik dus weer helemaal blij van, zo mooi het contrast van een blauwe lucht en de witte sneeuw, een topwinter.

And then the sky went blue, isn't this beautiful. This makes me happy again.





'S middags begon de sneeuw helaas alweer langzaam te smelten maar toen kregen we ook bezoek van een hele groep staartmezen, nog nooit eerder gezien hier en ik heb de naam van deze schattige vogeltjes dan ook even opgezocht op het internet.
When the snow was melting again in the afternoon (way to soon) we did get visitors in our garden, so lovely these little birds.


Mooi zijn ze hè, ik bleef maar foto's maken want ze vlogen niet eens weg toen ik mijn camera pakte.



En ook dit mooie roodborstje kwam even onze tuin in om te kijken of er nog wat te eten was. Dit zorgt er nou voor dat mijn winterdip weer even helemaal weg was.
And a little red robin came to visit looking for some food. My winterblues is gone now.


De sneeuw en de ijslagen op de weg zijn nu weer helemaal verdwenen en vandaag is het weer zo'n grijze regenachtige dag. Nou dan maar even boodschappen doen en wat zag ik daar, zijn ze er nu al? Jaaa... de hortensia's zijn weer te koop, daar word je toch weer helemaal blij van.

The snow is gone now and it is rainy and grey outside, so I bought this beautiful hydrangea to cheer me up.I am so happy we can buy them so early in the season.



En bij thuiskomst werd ik nog blijer want er was een pakje gearriveerd, het boekje dat ik 2e hands bestelt had. Ik ben dol op deze boekjes over de muizenfamilie die in de bramenbuurt wonen. Ik heb nu 2 boekjes hiervan en helaas zijn ze niet zo gemakkelijk te vinden op rommelmarkten of bij kringloopwinkels. Maar met dit deeltje ben ik ook weer superblij.
And in my mail today I found this little book I ordered. It tells the story of Brambly hedge. I love these little books with beautiful pictures and a lovely story about a little mice family.




En ik ontdekte vorige week een hele mooie blog, de blog van Ria (Stofnest). Ze zet hier hele mooie boorduurpatroontjes op die je zo kunt uitprinten. Ik ben nu ongeveer halverwege mijn borduurtje met het theekopje dus dat schiet lekker op.  Ik heb nu het plan om een vierjaargetijde merklap te gaan maken omdat wij met z'n viertjes allemaal in een ander seizoen zijn geboren. Ik ga er denk ik ook onze geboortedatums bij borduren om het nog wat persoonlijker te maken. De kleurtjes heb ik al uitgezocht.

And the blog of Ria also makes me happy, she makes the most lovely cross stitch patterns. I am going to make a four seasons pattern and I already choose the colors.




Hopelijk hebben jullie ook geen last van een winterdip en zijn er ook kleine dingen die je blij maakt, alvast een heel fijn weekend, liefs Ingrid.

Hopefully you are not tired of winter yet and can little things make you happy too?,
hugs, Ingrid.

15 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid,

    Fijn dat mijn blog je een beetje uit je winterdip haalt, ook al is het met een winterpatroontje ;-)

    Wat een mooie kleurtjes heb je gekozen voor de 4 seizoenen merklap!

    Om jouw vraag op mijn blog te beantwoorden, het lente-patroontje is al getekend en komt volgende maand op mijn blog.

    Groetjes van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schrijf je een leuk en gezellig stukje! En heel herkenbaar! Van mij mag de lente heel gauw komen. De vogels fluiten al weer zo mooi dat het niet zo lang meer kan duren. Schattig die staartmeesjes. Ze hebben grappige snoetjes! En ik ben benieuwd naar je borduurwerkjes! Borduren blijft leuk.
    Fijne dag!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid, neehoor, ik heb geen winterdip en als die al had was die snel over bij het zien van deze prachtige post. Wat een mooie foto's, een zonnetje èn sneeuw levert mooie plaatjes op. Wat apart al die staartmezen, die heb ik nog nooit gezien, het roodborstje wel, want ik heb ook ieder jaar een roodborstje in de tuin, prachtige vogeltjes. De blog van Stofnest heb ik al eens bezocht, een mooie blog. Helaas ben ik niet handig met naald en draad, maar ik mag heel graag deze blogs bezoeken en dromen dat ik eens ook zo handig ben hihi. Je 4 jaargetijden wordt vast ook heel mooi, leuk ook dat je er een persoonlijk tintje aan geeft en de kleuren zijn prachtig. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
    Liefs Mea (Je header is ook prachtig)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HE collega!!!! Ja ik ben er ook helemaal zat van, van de regen en de kou en de gladheid en de...en...en... HEET water regen, DAT hebben we nodig lol.De ijslagen liggen hier nog wel dus glibber er maar weer door met de post (doe het lopend nu want op de fiets is er echt geen doorkomen aan)
    ACH het wordt wel weer voorjaar...eens hihi.

    Mooi die kleurtjes voor de merklap. Ben ook een par keer wezen kijken op die site en heb al een paar dingetjes die ik wil maken..eens haha.

    Groetjes van een post collega in "hoge Noorden"♥♥

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Winterdip is een groot woord, maar moet eerlijk toegeven dat ik de sneeuw en die gladheid wel een beetje beu ben, al levert het wel prachtige plaatjes op (zondag waren we even ter "ontspanning" in het bos, en daar heb ik wel even heerlijk genoten !)
    wat zijn de boekjes leuk he, ik heb ook nog een boekje van Beatrix potter, zal hem eerdaags eens op mijn blog laten zien, echt zo'n verrassingsboekje, geweldig!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb liever sneeuw dan regen. Maar vind het ook altijd weer heerlijk als het lente wordt.... de zon, laat de lente maar komen.

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ingrid
    Ja we hebben deze winter genoeg sneeuw gezien ,of het nu over is?
    Je hebt in ieder geval erg mooie vogels in je tuin en dat maakt toch veel goed vooral omdat ze voor je blijven zitten tot je foto`s hebt gemaakt .De foto`s zijn prachtig .Veel plezeir met je mooie boekje
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ik heb wel een winterdip. Ik ben het goed zat. Kan slecht uit de weg en voel alles dus ik wil ZON en snel. Maar goed bij het lezen en zien van al jullie blogs gaat het weer beter. Leuk die vogels. En die muizenfamilie, dat vind ik ook zo mooi.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Ingrid, you certainly do have a lot of things to make yourself a lovely Winter. Things to chase away the dreariness. The hydrangea is so pretty my dear. I hope you are enjoying your little book too.
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay Ingrid,

    Meis ik denk dat er deze winter veel mensen een winterdippie hebben...het lijkt wel erger als andere winters.
    Het is ook zo koud en guur...ik kijk de bollen de grond uit, en verlang naar het warme zonnetje!
    En wat zijn die muisjes toch schattig..geweldig!

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet echt last van winterdip hier, toch ben ik blij dat hier, in het westen aan de kust, al een paar dagen geen sneeuw meer ligt. Wordt in de stad binnen een paar uur 'n vieze wit/grijze laag prut.
    Mooie foto's heb je gemaakt (met dank aan de sneeuw ;-) Toen ik met de vogeltelling meedeed zag ik voor het eerst staartmeesjes in de tuin, of ik heb nooit goed gekeken.
    Groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid,
    Ik merk dat het toch wat langer licht begint te worden en daarmee, begint ook mijn winterdip te verdwijnen. En je hebt gelijk, als je goed kijkt, vind je elke dag wel iets waar je blij van wordt.
    En wat leuk dat je de patroontjes van mijn vriendin Ria gaat borduren!!

    Fijn weekend
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love...
    winter...
    snow...
    Brambly Hedge (learned to read in Dutch from them many years ago)...
    seeing birds in your garden...
    your wishes...can you wish for more snow? :-)

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ingrid,
    Via wat surfen vind ik ineens dit blog.Wat een mooi foto's van de tuin!
    Die lantaarnpaal lijkt zo uit Narnia te komen.En in je sidebar zie ik ineens een favouriet plaatje van mij.De vogel van JB Monge!
    Groetjes -Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, ja dat was ook de goden verzoeken om dat te roepen! Maar ik vind het niet erg hoor, het hoort gewoon bij deze tijd van het jaar. Eindelijk eens een echte winter! Wat grappig die staartmezen, ik heb ze hier nog nooit gezien.
    Ik ga gauw kijken bij de borduurpatroontjes, daar ben ik gek op!
    Nog een fijne zondag, helaas zonder sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.