Please visit my other blog

dinsdag 10 november 2009

Preparing for.....

Nog 4 nachtjes slapen en dan is Sinterklaas weer in het land met zijn pieten. Onze kinderen zijn natuurlijk het stadium van in spanning zitten en schoenen zetten allang voorbij,maar de intocht kijken op televisie doen we nog steeds en ook een paar leuke hoekjes maken blijft leuk.

Sinterklaas and his helpers are almost in our country, still 4 nights to go. Our children are not as excited anymore like when they were very little, but we do love to decorate of course.

Een paar jampotjes beplakt met pepernoten, een lintje er omheen gedaan en je hebt toch weer iets leuks op tafel.Een waxinelichtje met kaneelgeur erin en het ruikt heerlijk in huis.

A few jars with some candy and some ribbon,I did put a little tealight in it with cinnemon aroma,mmmmmh......our livingroom smells lovely.






En natuurlijk mag het snoepgoed niet ontbreken. De kleine kaarsjes met sneeuwpopjes erop kreeg ik een paar weken geleden van mijn ouders. Ik ben gek op sneeuwpopjes en ik heb er in de loop der jaren heel wat verzameld. Maar die laat ik nog wel eens een keer zien.
And of course there is candy. The little lights with the snowman are a gift from my parents. I love snowman and I have collected many of them.But I will show them later.



En zo staat het dienblad op tafel toch al gezellig vol, ik wil ook nog een pepernoten krans maken zoals ik vorig jaar op de blog van Elly had gezien,maar ik moet dan eerst even naar de action om een krans te kopen. Ik denk dat ik daarvooor aankomend weekend pas de tijd voor heb dus die foto houden jullie tegoed.



En een ander tafeltje is ook omgetoverd met wat Sint en Piet spulletjes. Dit bootje is een speeldoosje en laat een leuk Sinterklaas liedje horen. Zie ginds komt de stoomboot.....



Het boekje vond ik bij de ation. Het is eigenlijk een twee in één boekje. De voorkant een sinterklaasverhaal en aan de andere kant een kerstverhaal.

This little book has got two storys, one of sinterklaas and the other one of santa claus.







Maar omdat de kerst toch ook al snel nadert ben ik ook bezig om nog wat dingetjes op tijd af te hebben voor het zover is. Ik was een tijdje geleden al begonnen aan dit kerstquiltje, het is nog niet af maar ik heb er al wel alle 24 zakjes met de hand opgenaait.

And because christmas is not far away I want to get some things finished on time. Like this little christmas quilt. It is not finished yet but I did sew 24 little pockets on it.



Ik hoop jullie over een paar weken het eindresultaat te laten zien.

I hope it is finished in a few weeks time and I can show it to you here.



En ik was ook ( een tijdje geleden alweer ) begonnen met een breiwerkje. Beer zat er in mijn laatste post wel erg bloot bij maar dat had een reden. Ik was namelijk een kerstjasje en broekje aan het breien voor hem met een mutsje en een sjaal. Het broekje moet ik nog in elkaar zetten maar de rest heeft hij al aan.

And I also did make a new outfit for bear. He was a little bit naked in my last post sitting on my bed but not anymore. Isn't he pretty with his christmas outfit.



De geranium stond nog zo te bloeien in de tuin en er zitten ook nog zoveel knoppen in, dat ik hem nu toch maar naar binnen heb gehaald. Staat best apart een bloeiende geranium in huis in november.


En deze laatste foto is een kadootje voor een blogvriendinnetje. Ik laat er dus niet al te veel van zien omdat ik het morgen naar haar toe ga sturen. Hoop dat ze het mooi vind.

The last photo is a gift for a sweet blogfriend. I can't show you what it is because I want to send it to her tomorrow.Hope she likes it.



Have a lovely week.
Hugs, Ingrid.




15 opmerkingen:

  1. wat een leuke sint decoraties heb je gemaakt!
    mijn kinderen geloven ook niet meer, maar toch wel leuk om er wat mee te doen.
    groetjes jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om zo in vogelvlucht te laten zien waar je zoal mee bezig bent.Ik vind het kerstquilt ook prachtig worden.Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
    Vorig jaar heb ik ook een pepernotenkrans gemaakt met mijn dochters en kan je zeggen het is echt een aanrader.Hele leuke reacties krijg je erop.Veel succes met maken.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer goed bezig geweest Ingrid !
    leuk die pepernotenpot!
    en dat boekje is leuk he, ik heb hem afgelopen vrijdag ook gekocht (Femke is net 6 en gelooft er nog volop in, Arnoud gelooft niet meer, maar voor zijn zusje doet hij wel volop mee, met af en toe een knipoog naar mij (want wij weten het grote geheim over die goede man) hihi)
    Ik zal morgen de sinterklaas krans ook even tevoorschijn halen, is wel leuk !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh ik voel mij gelijk heel schuldig, zet net een post neer over de kerstballen die ik al heb liggen in een schaal en heb de sint in mijn post ook mijn excuses aangeboden hiervoor en dan nu jouw sinterklaas post.
    Maar we vergeten hem niet hoor we maken suprises.
    Wat een sfeer volle lichtjes heb je gemaakt, heel erg leuk nog nooit gezien en zo leuk om te maken.
    En dan het kado voor je blogvriendin, ohhh wat leuk je lijkt zelf wel sinterklaas.
    Ik wil je ontzettend bedanken voor je collage BLAUW mijn lievelingskleur:-))
    hij is erg mooi gelukt, bedankt voor je heerlijke post en we zullen sint niet vergeten ondanks dat onze kids groot worden, groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dearest Ingrid,
    All your preparations for sinterklass are yummy and so sweet. I LOVE the candle jars. I can even imagine the smells...Heavenly. Don't you just love this time of the year?!
    I tried to leave a comment on your post yesterday, but blogger wouldn't allow it so I am glad that it is allowing it today. I loved your blue mosaic...gorgeous!
    Hugs,
    June

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinterklaas seems to be such a lovely tradition, so I am quite envious of you. And your decorations look so lovely. I have started to think about my Christmas decorations, though I will not start the actual decorating till the 1. Advent.

    I have written a little comment to your lovely Granny Square entry. Congratulations on finishing hte beautiful blanket.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ingrid, wat een heerlijke post. Ja het is een spannende tijd voor de kinderen. Wat heb je het gezellig gemaakt, heel leuk de pepernoten op het jampotje en een krans van pepernoten lijkt me ook geweldig.
    Hier ben ik (schaam me) eigenijk meer met de Kerst bezig. Met een grote zoon heeft de Sint hier plaats gemaakt voor de Kerstman.
    Maar hier geniet ik weer een beetje van het Sintgebeuren, want dat roep toch weer mooie herinneringen op.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja het is een leuke tijd voor de kinderen. Gisteravond zagen we iets op tv met pieten en de sint, toen zei mijn zoon "O mam kom sinterklaas kijken" Op de manier zoals hij dat vroeger deed. Toen kreeg ik wel heimwee naar vroeger. Ja, tijd gaat snel. Geniet er van.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid,

    Meis wat ziet het er gezellig een warm uit op je Blog..
    Zo schattig je potjes...wat boffen je kinderen met zo,n lieve creatieve moeder..
    Helaas zijn mijn kinderen al te groot voor Sinterklaas..dus bij staat het op een laag pitje.
    En je bent ook fan van Tilda...dat kan ik helemaal begrijpen, ik ben er ook helemaal weg van..die mooie lieve kleurtjes..

    Heel erg bedankt voor je krabbeltje op mijn Blog..en ik weet zeker dat we elkaar wel blijven volgen...

    Geniet maar lekker van die magische Sinterklaastijd samen met je kindjes..

    Liefs en goeds,
    Marijke van Ooijen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezelligheid bij jou.....die potjes met pepernoten zijn leuk hoor.
    Ik doe alleen een bordje aan mijn krans (buitendeur) onze kinderen zijn ook groot....wel vieren wij nog sinterklaas, vind ik zelf altijd supergezellig!!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke tijd!!! Klein beetje jammer dat het voor m'n dochtertje toch iets té spannend is (kon haar vanmorgen weer van school halen met enorme buikpijn, allemaal spanning!), maar verder, supergezellig! Je decoraties zijn echt supergaaf zeg! Leuk zo die potten! Zondag zal ik ook de Sintspulletjes weer voor de dag halen, dan komt de goedheiligman hier aan.
    Alhoewel de kerst hier al stiekum z'n intrede doet, slaan we de sint natuurijk niet over. Ik heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dear Ingrid,
    Your sinterklaas decoration is so wonderful.
    I like your idea with the glass and I love snowman, too.Oh ,your bear looks very nice in the red outfit.My geraniums is also in bloom.
    Your little quilt is wonderful.
    Have a wonderful weekend,
    Hugs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your bear looks so pretty with his new christmas clothes!
    It is very interesting for me to hear about Sinterklaas. Your decoration is lovely! I like to see and hear about the different traditions.
    Your little quilt and the gift for your blogfriend are
    wonderful!
    Have a nice evening!
    Liebe Grüsse
    Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ja , hij is weer in het land ! Leuk dit potjes met Pepernoten er op !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.
    ( http://ingridsviltcreaties.web-log.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ingrid,

    Wat een leuke en leive sinterklaas spulletjes staan er allemaal op je blog. Enig de peprnoten potten, hoe je dat allemaal hebt gemaakt.
    Enne... ik heb een een Award voor jou, hoop dat je het leuk zal vinden. Kijk maar even op mijn blog, daar kan je hem vinden en vandaan halen.

    groetejs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.