Please visit my other blog

woensdag 15 december 2010

Christmas spool tree…

Toen het ongeveer 30 graden was buiten ben ik begonnen met dit lieve kerstboom borduurtje. En nu op 15 december, en ruim voordat het kerst is (ahum), heb ik het af. Ik vind hem zelf zo schattig en nu  kan ik het eindelijk ook aan jullie laten zien.

30juni2010 001

 

Lief deze kleine knoopjes erbij.

december2010 030

december2010 033

 

Een mooi lijstje er omheen... word er helemaal blij van als ik ernaar kijk.

december2010 032

 

Zo leuk om te zien hoe iedereen zich voorbereid op kerst en iedereen heeft zo zijn eigen stijl van decoreren.  Heerlijk vind ik dat, bij zoveel blogs zoveel inspiratie op te kunnen doen. Ik probeer het elk jaar wat minder uitbundig te doen alleen het lukt me gewoon niet. Telkens staat het toch weer lekker vol en vind ik het helemaal mij.

december2010 023

 

Dochterlief zoekt ieder jaar iets uit voor in de boom en mooie vogeltjes zijn toch echt haar favoriet. Deze witte koos ze dit jaar.

december2010 024

 

En deze vorig jaar…

december2010 025

 

Ook mijn Tilda-Rudolf is weer van de partij en hangt gezellig in de keuken.

december2010 015

 

Vier van deze metalen engeltjes hangen in de kroonluchter…

december2010 027

 

december2010 026

 

En ook de meer dan 100 jaar oude beeldengroep staat mooi te wezen. Ben hier heel zuinig op omdat het begin vorige eeuw is gekocht door mijn man zijn opa en oma en wordt traditioneel doorgegeven aan de stamhouder. Onze zoon zal het later dus weer van ons krijgen als hij wat ouder is. Hoop dat deze traditie nog heel lang kan worden voortgezet. De beeldjes zijn van wit porcelein met een dun blauw randje.

december2010 017

 

De side-table is (voor mijn doen) sober gelaten en onderin staat de beeldengroep.

december2010 028

 

Dit hoekje van de woonkamer vind ik zoooo gezellig nu.

december2010 029

 

En dan onze boom, sorry voor de slechte kwaliteit van de foto maar zo ziet het er  ‘s avonds uit. Rood met zilver dit jaar, en ja met die heerlijk ouderwetse slingers erin. Ik probeer ze wel eens weg te laten maar de kinderen vinden het dan zo kaal, en dus hangen ze er ieder jaar weer in,  net als vroeger bij ons thuis.

december2010 014

 

Dit zal mijn laatste post zijn van 2010, de kinderen krijgen pas de 24ste kerstvakantie en omdat wij 1ste en 2de kerstdag gasten krijgen(die ook blijven slapen) moet er hier nog wel het één en ander voorbereid worden.  Veel tijd om zelf nog een post te plaatsen dit jaar gaat niet meer lukken maar ik kom natuurlijk nog wel gezellig langs hoor. Dus wens ik  jullie nu alvast heerlijke dagen met elkaar en een knallend oud en nieuw en  see you all in  2011!!!!

december2010 016

 

Liefs, Ingrid.

24 opmerkingen:

  1. lieve Ingrid, wat ziet dat er gezellig uit bij je!! En je geborduurde klosjesboom vind ik natuurlijk helemaal gewéldig geworden!!! Echt super hoor.
    Wat mooi ook zo'n oude beeldengroep. Ik zou ze denk ik niet eens uit durven pakken omdat ik bang zou zijn dat ze stuk zouden gaan. Wel mooi om dat steeds weer door te geven.
    Je header vind ik ook erg leuk... een quilt op zich met al die mooie plaatjes.
    Dank je wel voor je lieve woorden op mijn blog hoor. Het doet me zo goed al die mensen die me toch weer opbeuren iedere keer!
    Héle fijne kerstdagen en natuurlijk tot in 2011!!!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je met je borduurwerk dus prima gepland hi hi...je bent op tijd klaar! Ik vind je kerstboom een plaatje, bij mij hangen die slingers er ook in, ik vind het een mooi gezicht! Ook de andere kerstversieringen zijn sfeervol, wat staat dat 's avonds toch gezellig hè...heerlijk!

    Ik wens jou hele fijne kerstdagen...(pfft, je krijgt het druk)...lekker genieten en tot in 2011!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He die hartjes slinger herken ik :-)
    Je huis ziet er prachtig uit en ja leuk is dat he om overal iedereen zo lekker bezig te zien met het creeren van het eigen warme nestje voor de feestdagen.
    Ik wens je een hele fijne tijd en veel lekker genieten toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HEEEEEEL bekende hartjes slinger idd hihi. Ziet er weer gezellig uit en je beeldengroep is prachtig ♥ Fijne Kerstdagen en geniet er zelf ook van hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je huis prachtig in kerstsfeer! Leuk borduurwerkje ook!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig sfeertje, succes met alle voorbereidingen en veel kertsplezier, lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAt een sfeer zeg!!! Super...en je borduurwerk zo leuk!! Grappig hoor die klosjes als boom.
    Enne ik wens je bij deze dan alvast hele fijne dagen...geniet maar heerlijk van de kids.
    Enne gezond het nieuwe jaar in
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Ingrid, je hebt goed uitgepakt voor kerst hihi
    het ziet er super gezellig uit !!
    en je borduurwerk vind ik echt fantastisch !! ben gek op klosjes en knoopjes, geweldig gedaan !
    Lieve groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi je borduurwerk Ingrid en wat een mooie decoratie,heel gezellig bij je!!!fijn avond...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk nou !!!....wat gezellig bij je Ingrid...leuk he overal de kerst op de blogs.......ik heb ook nog twee posten klaar die komen nog......en dan is de kerstkoek op.......hahahhah!!...of ik moet toch nog een boom zetten???...liefs fijne avond van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een is je borduurwerk prachtig, ik kan hier echt van genieten, zo apart een kerstboom met garenklosjes.
    En wat een heerlijke kerstsfeer bij jou lieve Ingrid. De sidetable ziet er werkelijk prachtig uit en ook je boom is een plaatje. Wat heeft je dochter een mooi vogeltje voor de kerstboom uitgezocht.
    Ik wens jou en je gezinnetje ook hele fijne kerstdagen en een in alle opzichten gelukkig nieuwjaar.
    Pfff.....wat klinkt dat ver weg....tot volgend jaar hihi.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een pracht borduurwerk heb jij gemaakt.

    Jij ook alvast hele fijne dagen geniet ervan tis zo weer voorbij hé.

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk geworden je klosjes boom.
    Het hele huis is prachtig in kerstsfeer.
    Heel fijne dagen voor jou en je gezin.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Ingrid, wat heb je een heerlijk kersthuis.Leuke foto's hoor.Ik hoop dat je een heerlijke kerst hebt.Geniet ervan en tot volgend jaar....
    Liefs
    Er

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet het er knus en gezellig uit bij jou thuis . Je banner vind ik helemaal te gek Ingrid vind dit soortwerkjes zoooooooo mooooooi .
    Wij zitten hier even in Spanje vast want er staat een MISTRAL wind en dan kan je echt niet rijden met de caravan , en het is verschrikkelijk koud , met zon en een blauwe hemel . Het lijkt iedere keer wel alsof er een goederen trein aan komt denderen .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een klus dat borduren, maar hij is dan ook wel mooi geworden,leuk ook met die knoopjes erop.
    Groetejs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Ingrid,
    ben al lang niet bij je geweest zeg , weet niet hoe dat komt ...........
    Maar ben inmiddels weer bij gelezen en moet even zeggen dat ik je borduurwerk echt knap gedaan vind .
    Jullie boom is lekker ouderwets gezellig met die slingers .........ik geloof als ik ze had gehad dan had Sharon ze er ook in gehangen hoor .

    Nou geniet heerlijk van de vakantie en veel gezelligheid gewenst met de logees.
    Alvast ook veel goeds voor het nieuwe jaar gewenst !
    lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lieve Ingrid,,wat een heerlijke sfeer bij jou,,goh,,zo gezellig.gewoon doorgaan hoor,met het versieren.mag ik je fijne feestdagen toe wensen oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hay lieve meis,

    Tjeetje je borduurwerkje is werkelijk beeldschoon...
    En wat heb je er een mooi kersthuisje van gemaakt!
    Heerlijk om op bezoek te komen op je blog..

    Meis ik wil je fijne Kerstdagen wensen en een goed, gezond 2011!

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Ingrid,
    Tjonge ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen....eerst maar bij je banner, wat een mooie gezellige kerstbanner. En je borduurwerk is schitterend. Fijn dat het klaar is nu, dan kan je er lekker van genieten! Je dochter heeft mooie kerstversieringen uitegzocht hoor. prachtig ook die witte zwaan.
    En dan je porceleinen beeldengroep.....zucht! Wat ontzettend mooi, en die traditie is prachtig. Ik hoop dat hij nog heel lang doorgegeven mag worden.
    Ik heb ook nog steeds niet zoveel tijd voor het bloggen hoor. Gisteren was Bram jarig, en vandaag was het musical van zijn school en morgen is het kerstdiner van Jan z'n werk, maar dan.....is het vakantie. Ik hoop dan lekker wat moois voor mezelf te gaan knutselen. Ben helemaal weg ook van je rudolf.
    Ik wens je hele fijne gezellige en liefdevolle kerstdagen toe Ingrid,
    Liefs van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Ingrid,
    Wat ziet het er gezellig uit bij jou!
    Het borduurwerk is prachtig.Het randje erom is erg leuk!
    Hele fijne feestdagen voor jou en je gezin!
    Lieve groeten van Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi Ingrid
    vond je borduurwerk vorige keer dat je het liet zien al mooi ,het is echt prachtig geworden .
    hele fijne kerstdagen met je familie
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Owww... wat is borduurtje mooi!!! En zo leuk met die knoopjes er op!
    Meid, je huis is super gezellig, zou zo even bij je aan willen wippen hoor! En die kerststal, tja, wie heeft nou zoiets, dat is toch geweldig!
    Lieve Ingrid, ik wil jou en je gezin hele fijne dagen wensen!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt Ingrid, voor de lieve woorden, voor het "zijn" voor het opkrikken. Ik hoop het afgelopen jaar zo vlug mogelijk te vergeten en mijn blog vriendinnen zijn al goed bezig om me daarbij te helpen.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your sweet comment,
Hugs...Ingrid.